راهنمای استفاده از Schema Markup برای بهبود رتبهبندی

چیست ؟ فعال کردن نشانه گذاری Schema Markup در وردپرس

روشی که باعث می‌شود موتورهای جستجو توضیحات بیشتر و بهتری درباره‌ی یک محصول، رویداد و ... این توضیحات که ریچ اسنیپت (Rich Snippets) نام دارند به موتورهای جستجو برای درک بهتر و هوشمندانه‌ی موضوع سایت کمک بسیاری می‌کنند.شما با استفاده از نشانه‌گذاری اسکیما، تحلیل اطلاعات را برای موتورهای جستجو ساده‌تر می‌کنید. بدین ترتیب موتورهای جستجو می‌توانند نتایج بهتر و موثرتری را به کاربر ارائه دهند که این همان هدف نهایی سئوکاران و موتورهای جستجو است. با استفاده از اسکیما مارک‌آپ (Schema Markup) گوگل بهتر می‌تواند صفحه را درک کند و بهتر شناسایی کند که صفحه شما مرتبط با چه کلمه‌های کلیدی است. مخفف نشانه‌گذاری JSON-LD داده لینک شده جاوا اسکریپت (JavaScript Object Notation Linked Data) می‌باشد.

نشانه‌گذاری اطلاعات می‌تواند برای مقالات، کسب و کارها، رستوران‌ها، کتاب، فیلم، اپلیکیشن نرم‌افزار، رویدادها، محصولات و غیره باشد. در یک مطالعه مشخص شده است که وبسایتهای دارای نشانه‌گذاری، رتبه بالاتری نسبت به سایت‌های بدون Schema Markup داشتند. به این دلیل که این سایتها نحوه نتایج متفاوتی با سایر رقبا نشان می‌دهند و بنابراین شانس کلیک شدن بر روی وبسایت افزایش می‌یابد. در حالیکه کاملا روشن نیست که نتیجه بالاتر تنها مرتبط با نشانه‌گذاری باشد، بدیهی است که ممکن ارتباط به آن داشته باشد.در حال حاضر، یک سوم از نتایج جستجوی گوگل، دارای Rich Snippet هستند که شامل Schema Markup هم می‌شود. اما طبق Searchmetrics تنها 0.3 از وبسایتها از Schema Markup استفاده می‌کنند.

حتما ستاره های رنگی، لینک های مرتبط، پاسخ به سوال کاربران و از این دست موارد نسبت به نتایج عادی و تکراری گوگل جذاب تر است و احتمالا کلیک بیشتری نسبت به آن نتایج در پی خواهد داشت. بنابراین اسکیما عامل ایجاد Rich Snippets است و گوگل تنها زمانی ریچ اسنیپت را برای یک سایت نمایش می دهد که آن سایت از نشانه گذاری اسکیما به صورت صحیح استفاده کرده باشد. اگر به درستی نمی دانید اسکیما چیست و چه کاری انجام می دهد اما دوست دارید سایت خود را شکیل تر در گوگل نمایش دهید با ما همراه باشید. در ادامه اطلاعات کامل تری در خصوص داده های ساختاریافته اسکیما ارائه شده و انواع آن معرفی شده است تا به کمک آن بتوانید سایت خود را در گوگل بهتر سئو کنید. مرحله ۳) با پر کردن اطلاعاتی که می‌خواهید نشان داده شود، داده‌های نشانه گذاری اسکیما را در سمت راست صفحه اضافه کنید. اسکیما دستور پخت علاوه بر ارائه اطلاعات اولیه دستورالعمل، می‌تواند جزئیات مفید دیگری مانند تصاویر غذا، امتیاز کاربران و نظرات را نیز شامل شود.

علاوه بر این، اسکیما مارکاپ می تواند به ایجاد نتایج غنی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) کمک کند، که توجه کاربران را بیشتر جلب می کند. اسکیما کدهایی است که به گوگل کمک می کند محتوای صفحات سایت را بهتر درک کند و سایت را به بهترین شکل در نتایج نمایش دهد. سئوکارانی که می خواهند گوگل محتوای آنها را بهتر بفهمد و در نتایج جستجو متفاوت ظاهر شوند از قطعه کدهای Schema استفاده می کنند. به طور کلی استفاده از اسکیما مارک آپ همان طور که از نامش پیداست برای نشانه گذاری و درک بهتر محتوای سایت از آن استفاده می شود. یعنی زمانی که سایتی دارای اسکیما مارک آپ است، کاربران دقیق تر می توانند آدرس فیزیکی سایت (آدرس شرکت، کارخانه، مرکز آموزشی یا موسسه)، حیطه یا موضوع فعالیت سایت، امتیازهایی که کاربران دیگر به سایت داده اند، را مشاهده کنند.

هدف از این همکاری یکپارچه سازی ساختار داده های اینترنتی و استاندارهای زبان های نشانه گذاری بوده است. به طور کلی schema.org سه زبان برای نشانه گذاری دارد و به عنوان دایره المعارف زبان Microdata شناخته شده است. موتور جستجوی گوگل برای این که سایت ها را در SERPs (صفحه نتایج موتور جستجو) رتبه بندی کند، باید محتوای سایت ها را بشناسد و درک کند. به عنوان یک دیجیتال مارکتر، نشانه گذاری اسکیما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا شما می‌خواهید موتورهای جستجوگر به سادگی، ساختار وب سایت شما رامتوجه شوند. به عنوان مثال در این نمونه سایت من یک وبلاگ و سایت شخصی بوده که در این صورت برای نوشته‌هام حالت Article که مربوط به نوشته و مقاله هست مشخص خواهد شد. حالا برای این حالت افزونه میاد مشخص میکنه که نوشته‌ها به صورت مقاله‌ای هستند و در ادامه باید مشخص کنید که فایل‌های ویدئویی و صوتی به چه شکلی در نتایج جستجو نمایش داده شوند.

زمانی که Name را انتخاب کردیم این ابزار به آیتم دیتا در سمت راست اضافه می‌شود. یه پیشنهاد ساده، بارگیری فایل HTML تولید شده به صورت خودکار و کپی/جایگذاری اون در CMS یا کد منبع است. تو تصویر زیر، HTML مربوط به صفحه‌تون رو با میکرودیتاهایی که در جای موردنظرتون درج شده،می‌بینین. به دنبال راه حل بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک و درآمد هستید؟ من بنیانگذار و مدیر عامل سابق سئو قابل اندازه گیری هستم... اگر نمونه‌های HTML و JSON را در زیر ابزار اعتبارسنجی طرحواره کپی و جای‌گذاری کنید، خواهید دید که به درستی اعتبارسنجی می‌شوند.

یا دکودرهای (رمزگشا) مخصوصشان نوشته شده است، یا سورس شما را دارای باگ می‌کند یا محدود به نگارش PHP خاصی می‌کند که بسیار وقت‌گیر و دوباره‌کاری به بار می‌آید. ضمن اینکه غالبا هزینه‌های بسیار بالایی برای تهیه آن‌ها نیاز است و همچنین امنیت کامل را برای شما تامین نمی‌کنند. برای عضویت در سرویس زی لایسنس، به راحتی می‌توانید از طریق منوی سایت، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در صورت عضو سایت هستید، با ورود به پنل کاربری، به سادگی وارد سرویس زی لایسنس شوید. برای آزمایش URL، تنها کاری که باید انجام دهید این است که URL صفحه وب مورد نظر را کپی و جایگذاری کنید. سپس، این ابزار پیش نمایشی از نحوه نمایش کدهای اسکیما به شما نمایش می دهد.

این می تواند منجر به تفسیر دقیق تر و هوشمندانه تر محتوا توسط موتورهای جستجو شود، که به نوبه خود می تواند به ارائه نتایج جستجوی شخصی سازی شده تر و دقیق تر منجر شود. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از اسکیما مارکاپ، امکان ایجاد نتایج غنی در صفحات نتایج جستجو است. نتایج غنی، مانند ستاره های امتیاز، تصاویر محصول یا اطلاعات قیمت، توجه کاربران را بیشتر جلب می کنند و احتمال کلیک را افزایش می دهند. این سایت به موتورهای جستجو المان ها و آیتم های نشانه گذاری را با زبان استاندارد و قابل فهم معرفی کرده است تا این زبان ها برای همه موتورهای جستجو قابل درک باشد. در واقع موتورهای جستجو به کمک این نشانه گذاری هایی که schema.org ارائه کرده اطلاعات و داده های دریافتی از هر سایت را دریافت و طبقه بندی می کنند و براساس نوع ساختار این اطلاعات، به سایت ها رتبه می دهند. در کل، استفاده از نشانه‌گذاری ساختاری یکی از روش‌های مهم برای بهبود رتبه‌بندی در گوگل است.

از لیست اقلام داده‌ها به عنوان یه راهنما استفاده کنین و بقیه مواردی که داخل مقاله هستند رو هایلایت کنین و سپس اون‌ها رو به لیست نشانه گذاری هاتون اضافه کنین. احتمالاََ نمی‌تونین همه موارد داخل لیست رو تگ کنین، فقط فعلاََ هر چیزی که می‌خوایین رو اضافه کنین. این اسکیما جدا از اینکه جستجوگرها رو گرسنه می‌کنند، می‌تونن به اون‌ها فرصتی بدن تا قبل از کلیک کردن محتوای غذا رو یه ارزیابی کلی کنند. این مقاله انواع مختلف رمزگذاری طرحواره و تمام تفاوت های ظریف اجرای داده های ساخت یافته را بررسی می کند. مشکل این است که گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی توانند این پیوندها را به طور قابل اعتماد تفسیر کنند، مگر اینکه به طور صریح با استفاده از پیوند پیوند داده شده باشند. با استفاده از آن می توانید ببینید که چگونه گره های نمودار به هم مرتبط می شوند"@id"صفت.

نشانگرهای زرد را در نوار پیمایش (scrollbar) برای یافتن کد Schema Markup پیدا کنید. 6-    ایجاد HTML؛هنگامی که نشانه‌گذاری شما پایان یافت بر روی Create HTML کلیک کنید. این مثال نشان می دهد که در مقایسه با JSON-LD چقدر پیچیده می شود زیرا نشانه گذاری روی HTML پخش شده است. واژگان طرحواره را می توان با استفاده از رمزگذاری هایی مانند RDFa، Microdata و JSON-LD روی صفحات اعمال کرد. گوگل طرح JSON-LD را ترجیح می دهد زیرا ساده ترین روش اعمال و نگهداری است. دیجی‌فای، ابزاری برای تمام کسب‌وکارهای حضوری و غیرحضوریست که محصولی برای فروش دارند.

با افزودن اسکیما وبلاگ به یک پست یا صفحه وبلاگ، صاحبان وب‌سایت می‌توانند شانس خود را برای نمایش محتوای خود در ریچ اسنیپت‌ها افزایش دهند. این موضوع می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد و در نهایت ترافیک بیشتری را به وب‌سایت آن‌ها هدایت کند. علاوه بر این، اسکیما وبلاگ می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ساختار یک وب‌سایت و چگونگی ارتباط صفحات مختلف با یکدیگر را درک کنند که می‌تواند رتبه‌بندی وب‌سایت را در نتایج را بهبود ببخشد. بنابراین موتورهای جستجو نتایج بهتری را برای کاربران که در حال جستجوی خواننده هستند نشان می‌دهد. اسکیما مارک آپ مقالات، به داده های ساختار یافته‌ای اشاره دارد که می‌تواند به یک پست وبلاگ یا صفحه وبلاگ اضافه شود تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای صفحه را درک کنند و آن را در نتایج جستجوی مرتبط با آن مقاله نشان دهند.

ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام نوع داده‌های ساختاری برای محتوای شما مناسب است. برای مثال، اگر شما یک فروشگاه آنلاین دارید، استفاده از Schema Markup برای محصولات، قیمت‌ها و نظرات مناسب است. 4-    هایلایت کنید و نوع عناصری را که می‌خواهید نشانه‌گذاری کنید انتخاب کنید؛از آنجایی که بخشی از محتوا مقاله‌ای از سایت Kissmetrics است ما قصد داریم نام مقاله را به منظور نشانه گذاری «نام» هایلایت کنیم. با این روش نحوه نمایش نتایج مربوط به سایت شما با سایر رقبا متفاوت خواهد بود و همین تغییر ساده (مثلا نمایش ستاره های امتیازدهی) شانس کلیک شدن بر روی سایت شما را افزایش میدهد. بطوریکه ممکن است شما جایگاه سوم را در نتایج گوگل کسب کرده باشید ولی تعداد ورودی شما از کسی که جایگاه دوم را در همان عبارت دارد بیشتر باشد. نشانگر زرد رنگ رو تو اسکرولبار پیدا کنین تا کد اسکیما مارکاپ رو پیدا کنین.

با اضافه کردن اسکیمای سوالات متداول به صفحات وب‌سایت خود، می‌توانید نرخ کلیک و بازدید سایت خود را بهبود بخشید. این امر به دلیل این است که سؤالات متداول بخش اولیه جستجوهای کاربران هستند و وجود آن‌ها در نتایج جستجو می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند. به علاوه، اضافه کردن این اسکیما به صفحات وب‌سایت شما، می‌تواند به بهبود رتبه آن در نتایج جستجو کمک کند. داده‌های ساختاریافته یا Schema Markup ابزار قدرتمندی برای بهینه‌سازی سایت و افزایش ترافیک آن هستند. با استفاده صحیح از این فناوری، می‌توانید محتوای خود را به گونه‌ای به موتورهای جستجو ارائه دهید که نه تنها رتبه سایت شما در نتایج جستجو بهبود یابد، بلکه بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت جذب کنید.

اسکیما مارک آپ (Schema Markup) نیز جزء روش های سئو داخلی است که از طریق آن موتورهای جستجو توضیحات بیشتر در مورد محصولات، خدمات و رویدادهای مختلف سایت را دریافت و ذخیره می کند. 5-    ادامه اضافه کردن بخش‌های مورد نظر برای نشانه‌گذاری؛از لیست آیتم‌های دیتا مانند راهنما استفاده کنید و بخش‌های دیگری در مقاله را که می‌خواهید آنها را به لیست نشانه‌گذاری اضافه کنید هایلایت کنید. به عبارت دیگر هر کدام از ساختارهای موجود در سایت schema.org باید متناسب با نوع سایت به کار برده شود و استفاده بی‌جا از آنها باعث می‌شود گوگل رتبه‌بندی شما را در نتایج نشان ندهد. برای اکثر شرکت ها، استفاده از پسوندهای نشانه گذاری طرحواره توصیه می شود. کاربر پسند بودن آنها، خطر کمتر خطا و ادغام یکپارچه پلت فرم آنها را به یک برنده واضح تبدیل می کند.

این نتایج غنی از نظر بصری جذاب و آموزنده هستند، و باعث می‌شود کاربران بیشتر به وب‌سایت شما مراجعه کنند و آنچه را که ارائه می‌دهید کشف کنند. با استفاده از این نوع مارکاپ، می توانید اطلاعات دقیقی درباره محصولات خود مانند قیمت، موجودی، امتیاز کاربران و مشخصات فنی را به موتورهای جستجو ارائه دهید. این امر می تواند منجر به نمایش اطلاعات محصول در نتایج جستجو شود و احتمال کلیک کاربران را افزایش دهد. این توضیحات به اصطلاح Rich Snippets نام دارد که به درک بهتر و تحلیل اطلاعات سایت برای موتور جستجو کمک می کند. در نهایت موتورهای جستجو نیز جواب و نتیجه موثر و دقیق تری را به کاربران ارائه می کند.

با دنبال کردن این راهنما و به‌روزرسانی مداوم داده‌های ساختاری، می‌توانید موفقیت وبسایت خود را بهبود بخشید و جایگاه خود را در نتایج جستجو ارتقاء دهید. با استفاده از اسکیما ویدئو، می‌توان اطلاعات دقیق و مرتبط با محتوای ویدئویی را به موتورهای جستجو ارائه داد. در واقع، این اسکیما این امکان را فراهم می‌کند تا اطلاعات مربوط به ویدئوی شما، مانند عنوان، توضیحات، نام کانال یا صفحه سازنده و دیگر موارد، به موتورهای جستجو ارسال شود. این کار به کاربران این امکان را می‌دهد که با جستجوی عنوان ویدئو، کلمات کلیدی مرتبط و نام صفحه سازنده، به سرعت به ویدئو مربوطه دسترسی پیدا کنند. در نتیجه، این اسکیما می‌تواند به بهبود جایگاه ویدئوی شما در صفحه نتایج جستجو کمک کند و به افزایش ترافیک و بازدید به صفحه و همچنین نمایش ویدئوی شما کمک کند. این اسکیما به شما کمک می‌کند تا اطلاعات محصولاتتان را در گوگل به نمایش بگذارید.

با استفاده از این اسکیما، می‌توانید به صورت مستقیم سؤالات متداول کاربران را در نتایج جستجوی صفحات خود نمایش دهید. این امر به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت به پاسخ سؤالات خود دست یابند و به طور کلی تجربه کاربری بهتری به آن‌ها ارائه شود. تشخیص تاریخ و زمان برای موتورهای جستجو کار مشکلی است، همه این ها به علت تفاوت درچگونگی فرمت تاریخ هاست که آیا مورد جستجو شده مربوط به حوادث گذشته است یا زمانبندی برای آینده. واقعیت این است که موتور های جستجو همانند همه کامپیوتر ها در تشخیص دادن مواردی از این قبیل کند ذهن هستند. اسکیما مارکآپ مقالات، بیشتر برای اخبار و پست های وبلاگی استفاده میشه که به موتورهای جستجو کمک می‌کنه زمان انتشار، تصویر شاخص و حتی گاهی اوقات یه ویدئو شاخص و محتوای هدلاین رو بهتر درک کنند. البته انواع مختلفی از schema markup مقاله وجود داره که در زمینه‌های متفاوتی مثل پست وبلاگی، مقالات خبری و مقالات علمی استفاده میشه.

برای کاربرانی که از فناوری آگاه هستند و می خواهند کنترل بیشتری داشته باشند، افزودن ورودی های طرحواره به صورت دستی یک گزینه است. پیاده‌سازی دستی سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه می‌دهد، اما به درک عمیق‌تری از نحو Schema Markup و بهترین شیوه‌های کدنویسی نیاز دارد. شاید یکی از رایج‌ترین شکل‌های اسکیما که متوجه آن خواهید شد، نشانه‌گذاری اسکیمای رتبه‌بندی است. این امر می‌تواند افزایش چشم‌گیری در نرخ کلیک شما از جست‌و‌جوی ارگانیک داشته باشد، زیرا به کاربران یک عکس فوری از کیفیت محصول شما می‌دهد. همانطور که سیستم های هوش مصنوعی پیشرفته تر می شوند، احتمالا شاهد یکپارچگی بیشتر بین اسکیما مارکاپ و این سیستم ها خواهیم بود.

برای دستیابی به بهترین نتایج، باید آن را با سایر تکنیک های سئو مانند بهینه سازی محتوا، بهبود سرعت سایت و ساخت لینک با کیفیت ترکیب کنید. به عنوان مثال، اگر کالایی را می‌فروشید، می‌توانید امتیازی که کاربران به آن کالا داده اند را در موتور جستجوگر نمایش دهید. حالا برای اینکه امکان نمایش اطلاعات رو شخصی سازی کنیم کافیه به صفحه ویرایش هر کدوم مراجعه کنیم. برای استفاده از کدهای اسکیما در سایت روش‌های مختلفی وجود دارد؛ روش‌هایی مثل نوشتن کدهای اختصاصی، استفاده از افزونه‌های آماده یا ابزارهای رایگان. بااین‌حال همان‌طور که قبلا گفتیم گوگل، میکرودیتا را به سایرین ترجیح می‌دهد.

به عنوان مثال، در بخش پرسش‌های متداول با متن گسترده، می‌توانید از Microdata برای محتوا و JSON-LD برای داده‌های ساختاریافته بدون تکرار متن استفاده کنید، بنابراین از افزایش اندازه صفحه جلوگیری کنید. هنگامی که در مورد هر نوع به طور مفصل بحث می کنیم، در زیر در مقاله عمیق تر به این موضوع خواهیم پرداخت. در بالا برخی از محبوب ترین کاربردهای طرحواره ای که گوگل و سایر موتورهای جستجو پشتیبانی می کنند ذکر شده است. این بدان معنی است که موتورهای جستجو باید اطلاعات بیشتری داشته باشند تا به آنها کمک کند تا بفهمند صفحه وب در مورد چیست. با گسترش اینترنت اشیا (IoT) و دستگاه های هوشمند، احتمالا شاهد گسترش اسکیما مارکاپ به این پلتفرم ها خواهیم بود. این می تواند شامل انواع جدیدی از اسکیما مارکاپ باشد که برای بهینه سازی محتوا برای دستگاه های هوشمند خانگی، خودروهای متصل و سایر فناوری های نوظهور طراحی شده اند.

در این قطعه کد نام کتاب، ژانر یا موضوع کتاب و نام نویسنده نیز اضافه شده است. برای استفاده و پرداختن به موضوعات بیشتر برای باکس ها باید از Item Prop مختص خود استفاده کنید. برای یاد گرفتن و اضافه کردن موضوعات بیشتر وارد لینک schema.org/docs/full.html شوید. مرحله ۶) کد را در قسمت سئو پیشرفته در ویرایشگر قالب سایت خودتان قرار دهید. اگر کسی به دنبال استفاده از یک فروشگاه ساز باشد، متوجه می شود، نحوه کار یک فروشگاه ساز چگونه است و نیاز به چه دانشی برای ساخت فروشگاه با استفاده از وبزی دارد. شرکت ویرا آریان در سال ۱۴۰۰ با هدف فعالیت در حوزه خدمات طراحی وب فعالیت خود را آغاز کرده است و تا امروز توانسته است بهترین خدمات تخصصی را با بالاترین کیفیت در دسترس مشتریان قرار ‌دهد، با ما همراه باشید.

با کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوای شما، به آنها کمک می کنید منابع را ذخیره کنند (به ویژه زمانی که یک وب سایت بزرگ با میلیون ها صفحه دارید) و شانس خود را برای تفسیر صحیح و رتبه بندی محتوای شما افزایش می دهید. اگرچه لزوماً یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، اما Schema با دادن بهترین فرصت به موتورهای جستجو برای تفسیر صحیح محتوای شما و دادن بهترین شانس به کاربران برای یافتن آن، به سئوی شما کمک می‌کند. آیا پست های وبلاگ یا مقالات آموزنده منتشر می کنید؟ طرح مقاله به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع، محتوای اصلی و نویسنده مقالات شما را درک کنند. این می تواند رتبه وب سایت شما را برای جستارهای جستجوی مرتبط بهبود بخشد و به طور بالقوه نتایج غنی را با خلاصه مقالات باز کند و ترافیک ارگانیک را افزایش دهد. اسکیما مارکاپ به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و آن را برای جستجوهای مرتبط تر نمایش دهند. این امر می تواند به افزایش قابلیت کشف محتوای شما منجر شود، به ویژه برای جستجوهای طولانی تر و خاص تر.

با نشانه‌گذاری ساختاری، محتوای صفحات به صورت ماشین خوانا و قابل فهم برای موتور جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو تبدیل می‌شود. در حال حاضر، گوگل به عنوان مهم‌ترین موتور جستجو در دنیا، رتبه‌بندی صفحات وب را بر اساس الگوریتم‌های خود انجام می‌دهد. یکی از روش‌هایی که می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی در گوگل کمک کند، استفاده از نشانه‌گذاری ساختاری است. پس از پیاده سازی حاشیه نویسی طرحواره، یک مرحله مهم دیگر آزمایش و نظارت است. چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ موتورهای جستجو برای درک محتوای شما و نمایش قطعات شکسته احتمالی به Schema Markup شما متکی هستند. آزمایش تضمین می کند که پیاده سازی به درستی کار می کند، شانس شما را برای به دست آوردن آن نتایج غنی به حداکثر می رساند و دید جستجو را بهبود می بخشد.

این نوع مارکاپ به موتورهای جستجو اطلاعات دقیقی درباره ویدئوهای شما، از جمله عنوان، توضیحات، مدت زمان و تصویر بندانگشتی ارائه می دهد. این امر می تواند به نمایش بهتر ویدئوهای شما در نتایج جستجو و افزایش احتمال کلیک کاربران کمک کند. هدف اصلی اسکیما مارکاپ، کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای وب سایت ها و ارائه نتایج جستجوی دقیق تر و مرتبط تر به کاربران است. اگر بخواهم مفیدو مختصر از اهمیت استفاده از Schema Markup بگویم، این دلیل قانع کننده است که اسکیما مارک آپ کمک می کند تا سایت برای محتواهایی که در سایت منتشر می کنید، رتبه خوبی بگیرد. باتوجه به اینکه این سرویس دارای API اختصاصی می باشد، با استفاده از آن می توانید بر روی هر زبان برنامه نویسی که قابلیت کلاس نویسی را داشته باشد کلاس مربوطه را کدنویسی و بر روی محصول خود لایسنس قرار دهید.

در نتیجه، ممکن است برای کلمات کلیدی جدید و مرتبطی رتبه بندی شوید که قبلا برای آنها بهینه سازی نکرده بودید. با استفاده از این مارکاپ، می توانید اطلاعاتی مانند نام سازمان، لوگو، آدرس، شماره تماس و شبکه های اجتماعی را به موتورهای جستجو ارائه دهید. این امر می تواند به بهبود نمایش اطلاعات سازمان شما در نتایج جستجو کمک کند. اسکیما مارکاپ یک زبان نشانه گذاری ساختاریافته است که به وب سایت ها اجازه می دهد اطلاعات خود را به شکلی استاندارد و قابل درک برای موتورهای جستجو ارائه دهند. این زبان توسط گروهی از شرکت های بزرگ فناوری از جمله گوگل، مایکروسافت، یاهو و یاندکس ایجاد شده است. با نشانه گذاری یا به اصطلاح استفاده از اسکیما مارک آپ به موتورهای جستجو آدرس صفحه مشخصی از سایت یا محصول و آدرس مکان، شماره تلفن و … را می دهید تا سایت شما را سریع تر پیدا کند.

به محض اینکه کد جایگذاری شد، روی “Preview” کلیک می‌کنم و ابزار تست بهم نشون میده که مقاله من تو نتایج سرچ گوگل چطوری نمایش داده میشه. این صفحه در ابزاتر نشانه گذاری بارگذاری میشه و فضای کار رو برای مرحله بعدی نشانه گذاری در اختیارتون میذاره. صفحه وب خودتون رو در قسمت سمت چپ و بقیه موارد و داده‌ها رو در قسمت سمت راست مشاهده می‌کنین. JSON-LD داده ها را با استفاده از فناوری JSON رمزگذاری می کند، که ادغام داده های ساخت یافته در صفحات وب را آسان می کند. JSON-LD اجازه می دهد تا انواع طرحواره های مختلف با استفاده از یک نمودار ترکیب شوند @idsبهبود یکپارچه سازی داده ها و کاهش افزونگی.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری