بهبود رتبه سایت بدون افزونه
ابزارهای رایگان برای تقویت کیفیت اعتبار سایت شما مجله کسب و کار بازده
هدف اصلی سئو این است که وبسایتها را به گونهای بهینهسازی کند تا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو، در رتبههای بالاتری قرار بگیرند. گوگل در بیشتر موارد تنها رتبه برخی صفحات را برای کلمات کلیدی مشخص کاهش میدهد و به ندرت کل دامنه سایت را پنالتی میکند. برای اطلاع از جریمه یا هشدارهای بلاک، میتوانید از ابزار سرچ کنسول استفاده کنید. اگرچه ممکن است در کوتاهمدت رتبهبندی آن کمی بهبود یابد، اما موتورهای جستجو به سرعت این تکنیک را شناسایی کرده و جریمه میکنند. علاوه بر این، تجربه کاربری را خراب کرده و موجب کاهش نرخ تعامل و افزایش نرخ پرش میشود. در نهایت، این روش آسیبزننده است و منجر به کاهش اعتبار و رتبه سایت میشود.
بهبود رتبه سایت در گوگل و کسب رتبه اول در گوگل نه تنها توانایی کسب و کار شما برای ایجاد ترافیک را افزایش میدهد، بلکه باعث شده مخاطبان کسب و کار شما را معتبر بینند. در دنیای امروزی که کسبوکارها به سرعت به سمت دیجیتال شدن پیش میروند، دیده شدن در فضای آنلاین یکی از عوامل کلیدی موفقیت است. داشتن یک وبسایت تنها شروع کار است؛ اما بدون بهرهمندی از تکنیکهای پیشرفته بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)، احتمال اینکه مخاطبان هدف شما سایتتان را پیدا کنند، بسیار پایین است. اینجاست که سئو به عنوان یکی از اساسیترین استراتژیها برای جذب ترافیک ارگانیک و بهبود جایگاه سایت در گوگل وارد عمل میشود. با توجه به اینکه گوگل همیشه مرتبط ترین نتایج را متناسب با جستجوی کاربران ارائه میدهد؛ هدف جستجوی کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
این باعث میشود که ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت شود و همچنین اعتبار سایت شما افزایش یابد. با رشد روزافزون استفاده از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant و Siri، بهینهسازی برای جستجوی صوتی یکی از راههای افزایش سئو سایت است. سعی کنید محتوای خود را به گونهای بنویسید که بتواند به سوالات کاربران به صورت محاورهای پاسخ دهد. با توجه به افزایش استفاده از دستگاههای موبایل برای مرور اینترنت، بهینهسازی سایت برای موبایل اهمیت بسیار زیادی دارد. سایتهایی که برای موبایل بهینهسازی نشدهاند، ممکن است در رتبهبندی موتورهای جستجو با مشکل مواجه شوند. تقریبا تمام افرادی که یک وبسایت را خلق و مدیریت می کنند، همیشه سعی در بهبود رتبه سایت و رنک سایت هستند تا آن را به یکی از پر بازدید ترین سایت ها تبدیل کنند.
لینک خروجی به تقویت ارتباط صفحات سایت شما با وبسایتهای دیگر کمک میکند. اما اگر در لینک سازی خروجی زیاده روی کنید، کاربران به سمت سایتهای دیگر هدایت میشوند که این امر از دلایل دلایل افت رتبه سایت است. کاهش زمان بازدید، کاهش نرخ تبدیل و در نهایت افت رتبه سایت شما در گوگل از نتایج افراط در لینک خروجی است. بهینهسازی کلمات کلیدی به معنای استفاده مناسب و متعادل از کلمات کلیدی است بهطوریکه مرتبط با موضوع و خوانا باشد. Keyword Stuffing به معنای استفاده افراطی و غیرطبیعی از کلمات کلیدی در متن است. این روش بهمنظور فریب موتورهای جستجو برای افزایش رتبهبندی انجام میشود و میتواند موجب کاهش کیفیت محتوا، تجربه کاربری منفی، و جریمه گوگل شود.
بازدیدها باید به گونهای باشد که گوگل نتواند ربات بودن یا مصنوعی بودن آنها را تشخیص دهد. این به معنای استفاده از مرورگرها، دستگاهها و سیستمعاملهای مختلف است که مشابه رفتار کاربران واقعی باشد. همچنین نسبت مرورگرها (مثل فایرفاکس، کروم و…) و دستگاهها (موبایل، تبلت، دسکتاپ) باید با واقعیتهای استفاده در کشور شما همخوانی داشته باشد. اگر کاربران برند شما را جستجو میکنند، این نشاندهنده آگاهی از برند است و بنابراین طبیعی است که بازدید مستقیم هم داشته باشید. این بازدیدهای مستقیم باعث طبیعیتر شدن رفتار بازدیدها در چشمان گوگل میشود. در عوض، باید از وبلاگ ها، دایرکتوری ها و گاهی اوقات از صفحات اصلی سایت های دیگر، لینک هایی به سایت خود دریافت کنید.
در پایان شاید برای ایحاد حال و هوای تازه تر برای وبسایت خو دنبال منبع قالب رایگان باشید. به همین منظور مطالعه مطلب معرفی بهترین سایت های دانلود قالب HTML و وردپرس رایگان را فراموش نکنید. بسته به زمانی که کد Search Console را بر روی وبسایت نصب کرده باشید، کنسول سرچ جدید به شما امکان دسترسی به دادههای 16 ماه اخیر را خواهد داد. همچنین میتوانید دادههای مربوط به بازههای زمانی مشخص را با هم مقایسه کنید. این قابلیت به شما کمک میکند تا ببینید که وبسایت شما در بازههای زمانی مختلف بهبود یافته یا پیشرفتی نداشته است. علامت قلم که در تصویر میبینید، به شما برای تغییر بازه زمانی کمک میکند.
از پاسخ این پرسش ها بهره برده و از نتایج آن در تولید محتواهای بعدی استفاده کنید. به عنوان مثال تشکر از کاربرانی که اقدام به درج نقدهای مثبت کرده و پاسخ به نقدهای منفی می تواند از جمله اقداماتی باشد که کاربران را تشویق به درج پاسخ و نظرات جدید کند. دقت داشته باشید که جمعیت فعال در ویکیپدیا نسبت به محتوای آن بسیار حساس هستند و در صورتی که لینک شما از ارزش کافی برخوردار نباشد مطمئنا از طرف آن پاک خواهد شد. تنها به برچسب های کلی تر بسنده کرده و در صورتی از آنها استفاده نمایید که تعداد کافی مطلب در زیرمجموعه آن قرار دارد. در این حوزه پیشنهاد می کنیم که مطلب تاثیر برچسب ها در سئو را مطالعه فرنایید.
به طور مثال، اگر شما در حال راه اندازی وبسایتی چند زبانه هستید میتوانید از ابزارهایی برای جذابیت محتوای چند زبانه استفاده کنید. سرویسهای الماس نت افراز بر بستر سرویس Lite Speed Cache تعریف شدهاند تا کاربرانی که از این سرویس استفاده میکنند سرعت بالایی را برای لود شدن وبسایتشان تجربه کنند. Screaming Frog ابزاری قدرتمند برای تحلیل تکنیکی سایت است و به شما کمک میکند تا سایت خود را از نظر فنی بهینه کنید. با استفاده از این اطلاعات، میتوانید استراتژیهای محتوایی و سئو خود را بهبود دهید و بخشهای ضعیف سایت را شناسایی کنید. کلمات کلیدی Long-Tail به عباراتی گفته میشه که طولانیتر و دقیقتر هستن.
پس برای تقویت سئوی خارجی سایتت، مطمئن شو که به این جنبهها هم توجه میکنی و برنامهریزی دقیق داری. برای بررسی اینکه کجاها ریدایرکت 302 به کار برده شده، میتونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Ahrefs استفاده کنی. برای اینکه مطمئن بشی همچین لینکهایی نداری، از ابزارهایی مثل Screaming Frog استفاده کن تا لینکهای HTTP رو پیدا کنی و اونا رو به نسخه HTTPS تغییر بدی. پیشنهاد میکنیم از ابزار Site Audit از Semrush استفاده کنی تا مشکلات نقشه سایتت رو پیدا کنی و رفعشون کنی. اما اگه پلتفرم دیگهای داری، حتماً چک کن ببینی که نقشه سایت به صورت اتوماتیک ساخته میشه یا نه.
تنظیمات نادرست میتواند موجب کاهش رتبه سایت یا عدم ایندکس شدن صفحات مهم شود. بنابراین، پیش از اعمال تغییرات، حتماً از دانش کافی یا مشاوره تخصصی بهره بگیرید. اگر بهسرعت دقیقاً همان چیزی را که کاربران به آن نیاز دارند، ارائه دهید، ممکن است سایت را ترک کنند. به همین دلیل، نرخ پرش بهتنهایی احتمالاً عامل مؤثری در رتبهبندی نخواهد بود. اگر می خواهید مردم از سایت شما بازدید کنند و زمانی را در آنجا بگذرانند، به روشی صحبت کنید و بنویسید که می توانند بفهمند.
هر کسی می تواند در کلام و نوشتار ادعایی را مطرح کند اما بدون مدرک پشتیبان می دانیم که اعتبار وی نمی تواند اعتبار لازم را داشته باشد. این کار نقض قوانین گوگل محسوب می شود و این گونه اعتماد کاربران به شما نیز از بین خواهد رفت. در صورت شناسایی این حرکت توسط گوگل، خیلی سریع از کار خود پشیمان خواهید شد، چرا که گوگل جریمه های سختی برای این گونه تاکتیک ها در نظر گرفته است. در صورت یافتن این گونه ریدایرکت ها در وب سایت خود فورا آنها را حذف کنید. به عنوان مثال تصور می کنیم که تبلتی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته تا به نقد و بررسی آن بپردازید. بهتر است که در متن این بررسی حتما به صورت واضحی بیان کنید که این تبلت چرا و چگونه در اختیار شما قرار گرفته است.
برای رفع خطای 404 در صورتی که صفحهای حذف شده یا آدرس آن تغییر کرده است، باید آن را با ریدایرکت 301 به صفحه جدید یا مرتبط هدایت کنید. همچنین پیشنهاد میشود یک صفحه سفارشی برای خطای 404 طراحی کنید تا به کاربران اطلاع دهد که صفحه مورد نظر وجود ندارد. افزودن باکس جستجو به این صفحه میتواند به کاربران کمک کند محتوای دلخواه خود را پیدا کرده و از افزایش نرخ پرش جلوگیری شود. هدف اصلی استفاده از این تکنیک، افزایش رتبهبندی صفحه در موتورهای جستجو با تکرار زیاد کلمات کلیدی است. به عبارت دیگر، TF-IDF به موتور جستجو میگوید که یک کلمه در یک صفحه چقدر اهمیت دارد و چه میزان از کلمه در مقایسه با سایر اسناد تکرار شده است. با استفاده از پیوندهای داخلی و لینکدهی به صفحات مرتبط، میتوانید کلمات کلیدی مختلفی را به کار ببرید بدون اینکه مجبور شوید در متن اصلی آنها را بارها تکرار کنید.
گوگل بهشدت علیه تکنیکهای سئو کلاه (Black hat SEO)سیاه مانند کیورد استافینگ عمل میکند. زمانی که گوگل متوجه استفاده غیرطبیعی از کلمات کلیدی در محتوا شود، ممکن است سایت را جریمه کند. جریمه گوگل میتواند به کاهش رتبه سایت منجر شود یا حتی سایت را از نتایج جستجو حذف کند. در نهایت، بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوی اینترنت برای موفقیت در بازار آنلاین بسیار مهم است. سپس باید به ساختار سایت و محتوای آن توجه کرد و آنها را بهینهسازی کرد. همچنین، بهینهسازی تصاویر و سرعت بارگذاری سایت نیز برای بهبود رتبه سایت بسیار مهم است.
این به ویژه برای وبسایتهای جدید یا کوچک که هنوز به اعتبار بالایی دست نیافتهاند، بسیار مفید است. کلمات کلیدی خود را به صورت طبیعی و منطقی در متن محتوای خود جای دهید.؛ که شامل استفاده از آنها در پاراگرافهای ابتدایی، تیترها (Heading Tags مانند H1 و H2)، و بدنه متن است. اما دقت کنید که از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) خودداری کنید؛ این کار میتواند به ضرر سئو شما تمام شود. با تحلیل دقیق سایتهای رقبای خود، میتوانید نقاط ضعف آنها را شناسایی کرده و با ارائه راهحلهای بهتر، کاربران را به سمت خود جذب کنید. به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است و دستیابی به رتبههای برتر نیازمند صبر و تلاش مستمر است.
برای رفع خطای Keyword Stuffing در وردپرس و بهینهسازی صحیح کلمات کلیدی، استفاده معقول از کلمات کلیدی و استفاده درست از افزونههای سئو پیشنهاد میشود. کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) به معنای گنجاندن کلمات کلیدی به صورت غیرطبیعی و افراطی در محتوای یک صفحه، متا تگها، یا کدهای HTML است. Keyword stuffing روشی غیرمجاز در بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) به حساب میآید. البته، برای کار در موتورهای جستوجو، به محتوایِ باکیفیت، متن قوی و عناوین مشخص نیاز دارید. کپیرایتینگ خوب که کلمات کلیدی را هم بهصورت پراکنده و هم بهطور طبیعی ترکیب میکند، کلید تقویت رتبهبندی ارگانیک شماست.
استفاده از کلمات کلیدی رایجتر و در نتیجه، به دست آوردن ترافیک بالاتر، زمانی ممکن است که وبسایت شما دارای اعتبار بیشتری نزد مخاطب و گوگل است. در نظر داشتن این عوامل، به ترفندهای بالا بردن رتبه سایت در گوگل مربوط میشود. قیمت سئو در گوگل به عوامل مختلفی مانند رقابت در صنعت، وضعیت فعلی وبسایت و استراتژیهای سئو بستگی دارد. با این حال، مهم است که از خدمات یک شرکت معتبر استفاده کنید که بتواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. مای کاستومر به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه خدمات سئو، راهکارهای ارزان و به صرفهای را ارائه میدهد که به کسبوکارها این امکان را میدهد تا در دنیای دیجیتال رقابتی، بهینهسازی و رشد کنند. با تیم متخصص و تجربهدار مای کاستومر، شما میتوانید مطمئن باشید که سرمایهگذاریتان به بهترین شکل ممکن خواهد بود و به نتایج قابل توجهی دست خواهید یافت.
استفاده از این ابزارها به شما کمک میکند تا محتوای سایت خود را از نظر استفاده صحیح از کلمات کلیدی بهینه کنید و از مشکلاتی مانند کیورد استافینگ جلوگیری کنید. ابزارهایی مانند Yoast SEO، SEMrush، Ahrefs، Screaming Frog و Google Search Console میتوانند در شناسایی و رفع مشکلات کیورد استافینگ مفید باشند و به بهبود سئو سایت شما کمک کنند. چراکه بخش فنی وبسایت یا اصطلاحاً سئو تکنیکال، در صورت کوچکترین اشتباه یا باگی میتواند باعث تنزیل رتبه سایت شود. متخصص فنی سایت وظیفه بررسی لینک سازی، پراکندگی کلمات کلیدی، بهینه سازی لینک های داخلی، ارورهای صفحات و… دارد. علاوه بر این به صورت پیوسته وب مستر را بررسی میکند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بلافاصله آن را برطرف کند.
برای ساختن نقشه کلمات کلیدی، اول باید کلمات رو دستهبندی کنی، بعد اونا رو به صفحات مرتبط وصل کنی. از ابزارهایی مثل Excel یا Google Sheets برای ساختن یه جدول ساده استفاده کن تا همهچیز مرتب و منظم باشه. اولین قدم برای پیشرفت توی سئو اینه که بدونی رقبات چه کارهایی میکنن و از چه کلمات کلیدی استفاده میکنن. با این کار میتونی بفهمی که چه کلمات کلیدی به کار اونا اومده و چطور میتونی از این اطلاعات به نفع خودت استفاده کنی. ابزارهایی مثل Semrush یا Ahrefs بهت کمک میکنن تا کلمات کلیدی که باعث ترافیک سایت رقبای تو میشن رو پیدا کنی. همچنین شرکتهایی که در زمینه خدمات سئو مشغول فعالیت هستند، لازم است که کلیه فعالیتهای انجام شده برای بهبود سایت را توضیح دهند و در پایان یک گزارش سئو کامل از خدمات خود را ارائه دهند.
برای بررسی سرعت سایت میتوانید از ابزارهایی مانند GTmetrix استفاده کنید. تجربه کاربری در سئو به میزان رضایت بازدیدکنندگان از سایت، طراحی بصری و دسترسی آسان به صفحات و محتوای مختلف سایت مرتبط است. تغییرات ناگهانی در عناصر تجربه کاربری یا کاهش کیفیت آن منجر به افت رتبه سایت شود. افت رتبه در نتایج گوگل میتواند نتیجهای از عوامل متعددی باشد که هر یک به نوعی بر عملکرد و اعتبار آنلاین شما تاثیر میگذارند. یکی از بزرگ ترین چالشها برای هر صاحب سایتی، کاهش رتبه در نتایج جستجو است.
در نتیجه، سرمایهگذاری در بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از بهترین راهکارها برای رشد و توسعه کسبوکارهای آنلاین محسوب میشود. مدت زمان ماندگاری کاربران در وب سایت شما یکی از عوامل تاثیرگذار در ارتقا رتبه سایت در گوگل است. اگر مطالبی هیجان انگیز جدید و خبری یا آموزشی دارید، می توانید فاکتور اقامت کاربران در سایت خود را بهبود ببخشید. پیشنهاد می کنیم در این مقاله با بزرگترین لیست اصطلاحات سئو نیز آشنا شوید. توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند صفحه شما درباره چه موضوعی است.
بنابریان با ترغیب کاربران به کلیک بر روی سایتتان می توانید نسبت به افزایش CTR اقدام کنید. از جمله این اقدامات می توانیم به بهینه سازی عنوان صفحه و متا دیسکریپشن اشاره کنیم. شاید بعضی از افراد با این کار خیلی موافق نباشند، اما همچنان ما نقاط مثبتی را در این راهکار مشاهده می کنیم. برای برخی از مهمترین عبارات و کلمات کلیدی سایت، صفحات مجزایی به همراه عناوین مرتبط با آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است، اینست که صفحات به وجود آمده می بایست کاملا طبیعی به نظر برسند.
کلمات کلیدی بلند (Long-Tail Keywords) عباراتی هستن که معمولاً طولانیتر و دقیقتر از کلمات کلیدی رایج هستن. این کلمات جستجوهای خاصتری رو هدف قرار میدن و نرخ تبدیل بالاتری دارن، چون کاربرهایی که این کلمات رو جستجو میکنن دقیقاً میدونن دنبال چی هستن. در مطلب امروز بهترین سرویس های بررسی رنک و رتبه وبسایت از نظر بازدید و سئو را معرفی کردیم. شما از چه سرویسی استفاده می کنید و آیا از آن راضی هستید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید. پس از وارد کردن نام سایت خود، این سرویس شروع به انجام اسکن و تست های مختلف می کند.
پس از گذشت چند لحظه زمان، نتایج و رنک سئو سایت به شما نمایش داده می شود و پارامتر های مختلف اندازه گیری شده را می توانید مشاهده کنید. با کمک این سرویس می توانید سئو خود را برای بازدید بیشتر ساید بهبود ببخشید و سایت های مختلف را از لحاظ رنک سئو سایت مقابسه کنید. بخشی از موفقیت اصول سئو و کسب جایگاه بالاتر در رنکینگ گوگل، درک و داشتن چشمانداز رقابتی است. به عنوان یک کسب و کار کوچک، لازم نیست که با مشاغل بزرگ با بودجههای بازاریابی هنگفت رقابت کنید. اگرچه همیشه میتوانید از آنها الگوبرداری کنید اما به احتمال زیاد، این کار باعث از بین رفتن زمان و هزینه میشود.
لینکهای داخلی باعث میشوند که موتورهای جستجو به راحتی به صفحات مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند و همچنین به کاربران کمک میکنند که محتوای مرتبط بیشتری را در سایت شما پیدا کنند. این کار نه تنها افزایش سئو سایت را تضمین میکند، بلکه باعث میشود کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند. با بهینهسازی صحیح و اعمال اصول سئو، میتوانید جایگاه وبسایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشیده و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید. در این مقاله، به بررسی 30 ترفند و نکته مهم سئو که میتواند در بهینهسازی وبسایت شما موثر باشد، میپردازیم. در این مقاله، به بررسی سئو و معرفی ۳۰ ترفند برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهیم پرداخت.
اما داشتن یک وبسایت با عنوان، محتوا و طراحی واکنشگرا دیگر امتیازی محسوب نمیشود. برای کسب برتری در نتایج جستجو، باید عمیقتر شوید و به دنبال تفاوتسازی باشید. تحقیق دقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای باکیفیت و سئو فنی، از جمله عواملی هستند که به شما کمک میکنند تا افزایش رتبه وب سایت در گوگل را تجربه کنید. هدف از این روش، فریب موتورهای جستجو برای نمایش سایت در رتبههای بالاتر نتایج جستجو است، بدون اینکه محتوای صفحه واقعاً ارزشی برای کاربران ایجاد کند. همچنین این روش تجربه کاربری را به شدت کاهش میدهد، زیرا محتوای پر از کلمات کلیدی بیربط و آزاردهنده است.
تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. پس از وارد کردن دامنه سایت در SEMrush، وارد بخش On-Page SEO Checker شوید تا مشکلات محتوای سایت را شناسایی کرده و اصلاحات لازم را انجام دهید. این بهروزرسانیها به طور منظم برای شناسایی و حذف سایتهایی که از روشهای غیرقانونی مانند کیورد استافینگ استفاده میکنند، اجرا میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات طراحی سایت با وردپرس، با ما در تماس باشید. صفر تا صد آموزش سئو داخلی، خارجی و سئو تکنیکال، بهصورت گام به گام (از مبتدی تا پیشرفته) توسط آکادمی مای کاستومر تولید و ارائه شده است.
همچنین، استفاده از متن جایگزین (alt text) برای تصاویر، یکی از تکنیکهای مهم در سئو است. در این قسمت از مقاله به مهمترین و کاربردیترین ترفندهای سئو برای افزاش رتبه سایت در موتورهای جستجو میپردازیم که استفاده از هر کدام آنها باعث افزایش ترافیک و افزایش سئو سایت میگردد. لینکهای داخلی باعث میشن موتورهای جستجو بهخوبی ساختار سایتت رو بشناسن و صفحات مهم رو بهتر ایندکس کنن. علاوه بر این، لینکهای داخلی تجربه کاربری رو بهبود میبخشن و کمک میکنن کاربران راحتتر به بخشهای مختلف سایت دسترسی پیدا کنن. بدون داشتن محتوای مفید و تجربه کاربری خوب، سایتت توی رتبهبندی گوگل به مشکل برمیخوره و ترافیک ارگانیک زیادی نمیگیری.
دلیل استفاده از این روش، فریب موتورهای جستجو برای نمایش سایت در رتبههای بالاتر بود، بهویژه در روزهایی که الگوریتمهای جستجو توانایی درک مفهوم و کیفیت محتوا را نداشتند. اما این تکنیک به مرور زمان، با پیشرفت الگوریتمهای موتورهای جستجو، آسیبهایی از جمله جریمه شدن سایت، کاهش رتبه یا حتی حذف از نتایج جستجو به دنبال داشت. علاوه بر این، تجربه کاربری (User experience) نیز به شدت تحت تأثیر قرار میگیرد، زیرا محتوای تولید شده بیشتر شبیه به اسپم به نظر میرسد تا متنی ارزشمند و مفید. در این مقاله از بخش آموزش سئو میخواهیم بدانیم دقیقا کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) چیست. سپس درباره Keyword Stuffing به زبان ساده صحبت کرده و سایر دانستنیهای ارزشمند در مورد آن را مرور کنیم.
هرچه کاربر زمان بیشتری در سایت شما بگذراند، رتبه سئو سایت بیشتر میشود و ترافیک سایت بالاتر میرود و سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می گردد. شما در هر کسب و کاری که باشید با ابزارهای کمکی می توانید سرعت و دقت انجام کار را بالا ببرید. برای متخصصان سئو نیز ابزارهای رایگان وجود دارد که به بهبود سئو سایت کمک می کند. انتخاب ابزار، اینکه چه ابزاری برای شما کارایی بیشتر و صرفه اقتصادی دارد، کاملا بستگی به اهداف و فعالیتهای سایت شما دارد. بهترین گزینه، استفاده از ابزارهایی است که با آنها میتوانید چندین کار را انجام دهید. آژانس دیجیتال مارکتینگ سمفونی از بین ابزارهای مخصوص سئو بهترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو سایت شما را معرفی کرده.
گوگل در این مورد بسیار حساس است و زمانی که وبسایت شما را بررسی میکند درصورت وجود محتوای چند رسانهای امتیاز خوبی به وبسایتتان میدهد. Yoast SEO ابزاری بسیار کاربرپسند است و به راحتی میتوانید با استفاده از آن محتوای سایت خود را بهینهسازی کنید. برای تقویت کیفیت و اعتبار سایت و بهبود سئو آن، ابزارهای رایگان متعددی وجود دارند که میتوانند به شما در این فرآیند کمک کنند. برای این کار، اول از ابزارهایی مثل Google Alerts یا Mention استفاده کن تا اشارههای بدون لینک به برند یا محصولت رو پیدا کنی. بعد میتونی به اون وبسایتها پیام بدی و مودبانه درخواست کنی که یه لینک به سایتت اضافه کنن. این کار معمولاً خیلی راحت انجام میشه، چون اونا از قبل به محتوای تو اشاره کردن.
ابزارهایی مثل Screaming Frog و Ahrefs بهت کمک میکنن تا لینکهای شکسته رو پیدا کنی و اونا رو اصلاح یا ریدایرکت کنی. اگه تگ عنوانت تکراری یا ناقص باشه یا اصلاً وجود نداشته باشه، سایتت ممکنه توی نتایج جستجو افت کنه. Moz یک موتور رتبه بندی جستجو Domain Authority (DA) را طراحی کرده است که وضعیت وبسایت ها را صفحات نتایج جستجو ها بررسی می کند و آن ها را رتبه بندی می کند. امتیازات این رتبه بندی از ۱ تا ۱۰۰ قسمت بندی شده است که هر چه امتیاز بالاتر باشد، نشانه قوی تر بودن وبسایت است. کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسبترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند.
لینکهایی که میگیرید باید با محتوای سایت شما مرتبط باشند وگرنه باعث هدایت ترافیک نمیشوند. سپس محتوای صفحه را بهطور خاصتر و بهشیوهای جذابتر توصیف میکند و از کلمۀ «buns» بهجای تکرار عبارت همبرگر استفاده میکند. استفاده از پرسونای خریدار (نمایشی کلی و روایی از یک مشتری ایدئال) برای رسیدن به اهداف یک سایت 2 تا 5 برابر مؤثرتر است و استفاده از آن توسط کاربران هدف، آسانتر. بنابراین اگر از تصاویر اختصاصی در سایت خود استفاده کنید، شانس بیشتری دارید که در نتایج جستجوی تصاویر گوگل ظاهر شوید. استفاده از تصاویر مناسب و بهینهسازی شده، برای بهبود رتبه سایت بسیار مهم است.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، باید به تحلیل قصد کاربران (Search Intent) بپردازید. ابزارهایی مانند Google Analytics و سایر ابزارهای تخصصی سئو میتوانند در شناسایی عباراتی که رقابت کمتری دارند و محبوبیت بالایی دارند، بسیار مفید باشند. شاید هیچ کدام از موارد گفته شده به اندازه بهینه کردن ساختار سایت در ارتقا رتبه سایت شما موثر نباشد. هرچه کدنویسی سایت شما بی عیب و نقص تر باشد و صفحه شما ساختارمندتر باشد و از تگ های به روز HTML5 برای صفحات استفاده کنید، نتیجه بهتری میگیرید. هیچ استراتژی مهمتر از این در سئو وجود ندارد و اغلب وب سایت ها را نیز شامل می گردد. این استراتژی در سئو به عنوان یک قانون طلایی شناخته می شود و در صورت دنبال کردن آن نتایج ارزنده ای به دست خواهید آورد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/